dinsdag 7 augustus 2018

Fietssnelweg

Het fenomeen klinkers had ik al een keer beschreven. Niet echt fijn als je op een speedbike zit. Met een fietssnelweg is het exact het tegenovergestelde…. wat een heerlijk gevoel. Sinds eind maart ligt er tussen Haren en Groningen Zuid zo’n fietssnelweg. Dat scheelt me een paar minuten tijd (mocht anders de pittoreske slingerweg ten oosten van het Paterwoldse meer nemen). Dat is mooi meegenomen, maar ook niet meer dan dat.
Veel belangijker; het is een fantastische ervaring. Het fietspad is heerlijk breed (4 meter heb ik gelezen) en biedt zo voldoende ruimte om makkelijk in te halen. Daarnaast ligt ie er lekker “strak” in, dus je gaat als een speer. De naam fietssnelweg is dan ook heel treffend. Kenmerk is ook dat je geen kruispunten met auto’s meer hebt. Daar is dit stuk echter te kort voor. Ik heb begrepen dat men (wie eigenlijk?) van plan is van Assen naar Groningen zo’n snelweg aan te leggen. Graag! Ik kan dan bij Yde-de Punt aanhaken. Wat mij betreft trekken ze die fietssnelweg gelijk door, dwars door de hele stad!!

Kortom: fietssnelweg? Ja!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...