dinsdag 7 augustus 2018

Snelheid

De snelheid van de speedbike was voor mij een van de redenen om deze te nemen. Door die hoge snelheid red ik woon-werk in minder dan een uur. In de allereerste blogentry had ik het over 1h:04 als tijd. Ondertussen is dat verkleind naar 55 minuten (voor 36.1 km). Het is verbazingwekkend hoe makkelijk (snel :) ) je aan die snelheid went. 
De basiscruisesnelheid ligt bij maximale ondersteuning op 44/45 Km/u. De geïntegreerde fietscomputer geeft aan dat ik dan rond de 38 Km/u gemiddeld rijd. Meer dan dat zit er voor mijn route niet in. 45 Km/u gemiddeld is echt onhaalbaar. Even wat laten vieren voor andere verkeersdeelnemers en 'n kruispunt zijn killing voor het gemiddelde. 'T mooie van de fiets is wel dat deze stopt met het tellen van de tijd op het moment dat je echt stilstaat. Spoorwegovergangen en stoplichten tellen wat dat betreft dus niet mee.
De hoogste snelheid die ik tot nu toe hebben gehaald is 50.9 Km/u. Dat was met heel veel wind mee. Het “vervelende” van de fiets is dat deze gaat afremmen (weerstand geven) als je sneller dan 47/48 Km/u gaat (er is dus geen echte vrijloop). 

Kortom: de basiscruisesnelheid ligt zo rond de 44/45 Km/u en de reële gemiddelde snelheid ergens rond de 38 Km/u.

1 opmerking:

  1. Dat komt overeen met mijn ervaring. Ik rijd 35 vv Winschoten-Groningen.

    BeantwoordenVerwijderen

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...