woensdag 8 augustus 2018

Kilometers

Inmiddels heb ik mijn fiets ongeveer een half jaar. Mijn ambitie was om in de winter 1* per week naar het werk te gaan en in de zomer 2* per week. M.u.v. de maand maart (alleen maar regen) heb ik dat ook kunnen waarmaken.
Dat betekent dat de teller inmiddels op 'n dikke 2800 kilometer staat. Gemiddeld is dat circa 100 kilometer in de week. Die 2800 kilometers had ik anders met de auto gedaan. De 2e auto blijft daarom veel meer op de oprit staan. Uit 'n betrouwbare bron met veel auto-knowhow heb ik vernomen dat elke kilometer met die auto 35 cent all-in is. Dat betekent een bedrag van bijna duizend euro in totaal. Maar wellicht veel belangrijker.. het is ook goed voor zo'n 75-80 uur sporten! Dat zie ik als als de belangrijkste winst.
Als ik het pad zo door trek dan kom ik uit op iets tussen de 5000-6000 Km per jaar. Toch een mooie verdienste.

Kortom: ik trap gemiddeld 100 Km per week (==3 uur sporten==leuk zakcentje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...