zaterdag 13 januari 2018

Route

Jawel, daar is die dan. De eerste weekbijdrage aan deze blog. De blog die ingaat op mijn ervaringen van Gieten naar Groningen (vv) op m'n speedbike (AKA speedpedelec .. ik vind speedbike alleen mooier klinken).

Iemand merkte op dat deze blog nog minder spannend zal zijn dan gras zien groeien... .wie weet krijgt hij gelijk, wie weet ook niet ;-). Onderwerpen die de revue zullen passeren zijn i.i.g. de route, het verkeer, de kleding, de fiets, omstandigheden zoals weer enz enz....

Deze aftrap sta ik stil bij de route zelf. Waar ga ik langs....en waarom juist daar? De route die ik rij is NIET de kortste route. Die kortste route, 33km, gaat dwars door Groningen en ook dwars door Haren. Met een gangetje van 40-45 Km/u is het fijn zo weinig mogelijk fietsers en voetgangers tegen te komen. Uberhaupt is verkeer 'n aandachtspunt (daarover later vast meer). Ik kies ervoor om de volgende route te doen: via t tunneltje en fietsbrug van Gieten naar Eext, door het bos naar Anloo, over de weg naar Schipborg, langs de parel van Drentse AA, dan langs de zandwinning bij Westlaren, onder de N34 door waar het spoor dat ook doet, dan langs de A28 tot en met Haren, oversteken naar de overkant van het NW-kanaal over het fietssnelpad, dan naar Grn Zuid, via de Paterwoldse weg en Westerhaven naar het Zernikefietspad aan de westkant van de stad. Bij de tennisbanen rij ik dan de campus op.

Al met al een een route van 35/36 km (dus twee extra kilometers, die vooral komen door het ontwijken van Haren). Over het algemeen een prima route.. 2 x spoorwegovergang en 2x n stoplicht en tot Grn Zuid relatief weinig verkeer. Maar ook daarover later vast meer. Tot nu toe kost het me ongeveer 1u:04  (bij nauwelijks wind). Google vindt overigens dat het op een normale fiets 1:54 kost.. ben ik blij dat ik ondersteuning heb... :)

Kortom: prima route, in ongeveer een uur te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...