woensdag 8 augustus 2018

Outfit

Qua outfit heb ik best een aantal zaken uitgeprobeerd. Van gewone, informele, werkkleding (spijkerbroek/blouse) tot een nagenoeg volledige wielrenoutfit (maar dan geen klikschoenen). Op zich kan het beide; het hangt er een beetje vanaf hoeveel inspanning jezelf zoekt.

Aangezien ik best ver moet (een uur fietsen) heb ik er uiteindelijk voor gekozen om voor de wielrenoutfit te gaan. Ik trap dan dat hele uur flink mee (komt daarbij niet boven mijn omslagpunt) en dat betekent zweten. Gelukkig heeft mijn werkgever prima douchevoorzieningen. Daarnaast heb ik een eigen locker, dat is ook wel handig voor opslag van kleding. Dat omkleden en douchen kost natuurlijk wel wat tijd. Ik vind dat niet erg; je begint de dag heerlijk uitgewaaid en fris.
Als ik in de buurt wat boodschapjes o.i.d. moet doen dan heb ik gewoon mijn normale kloffie aan. Van zweten is dan geen sprake.. daar is het niet ver genoeg voor.
Al met al: als ik dichter bij zou wonen (en dus wat rustiger aan zou doen) dan zou ik denk ik gewoon in mijn reguliere werkoutfit gaan. Maar ja... dat is nou eenmaal niet zo :-)

Kortom: mijn outfit is een fietstenue... en als ik dichter bij zou wonen dan zou het normale werkkleding zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...