woensdag 8 augustus 2018

Profielen

De Stromer speedbike heeft 3 profielen voor de hoeveelheid en wijze van ondersteuning. Profiel 3 is maximale ondersteuning en daarmee zoef je door de landerijen. Profiel 1 geeft minimale ondersteuning, bijv. voor in de stad. Maar, alles wat het fietsen tot een bijzonder ervaring maakt verdwijnt bij profiel 1. Ik noem het daarom liever de thuisbrengstand.
Profiel 2 is programmeerbaar. Default is dat een tussen-in-stand. Maar, met een app op je smartphone kun je deze herprogrammeren. 
Daarbij zijn er 3 parameters om mee te spelen: snelheid, koppel en beweeglijkheid. Samen bepalen deze twee waardes: actieradius en vermogen. Er zijn al een aantal profielsettings aanwezig, waaronder "Sneeuw". 
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een geheel eigen profiel met als resultaat veel actieradius en minder vermogen. Daarmee realiseer ik een snelheid van ongeveer 40 Km/u (5 minder dan bij maximaal dus) zonder dat ik me direct zorgen hoef te maken over het al te snel leeglopen van de accu. Ik noem het daarom maar de snelle thuisbrengstand. De sneeuw-stand bewaar ik nog even :-)

Kortom: ik gebruik profielen 2 en 3!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...