donderdag 9 augustus 2018

Google Maps

Google Maps vind ik een geweldige routeplanner. Voor als ik naar het werk ga met de auto (steeds minder!) gebruik ik 'm 's ochtends vaak even. Wordt het A28 of de A7? 
Het leuke van Google Maps is dat deze naast een auto- en OV-planner ook een fietsrouteplanner heeft. Ik vind het opvallend hoeveel fietspaden de app/website mee bekend is. Een nadeel kent het echter wel. Maps geeft natuurlijk de tijd aan voor die het met een normale fiets zou duren. Instellen van de gemiddelde snelheid van de fiets kan helaas niet. De tijd die Maps geeft heb je het dus maar mee te doen.
Gelukkig bijkt er wel een behoorlijke accurate rekenregel te zijn die heel goed werkt: neem de tijd die Google Maps aangeeft en deel deze door twee. f(x)=x/2.  Een voorbeeld: mijn route naar de noordkant van de stad zou volgens Maps 1u:54 duren. Delen door 2 geeft 57 minuten. Dat klopt verrassend nauwkeurig! Ik heb de regel inmiddels vaker gebruikt. Het mooie is: het klopt iedere keer prachtig!

Kortom: deel de tijd van Google Maps (fiets-optie) door 2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...