dinsdag 7 augustus 2018

Windge(r/s)uis

Bij m’n eerste rit viel me direct op hoeveel windgeruis (oorgesuis?) je ervaart als je 45 Km/u gaat. De vorm van de helm schijnt ertoe te doen. Ok, ik heb meerdere gehad, er zit inderdaad verschil in maar allemaal gaven ze veel geruis. Teveel. Uiteraard persoonlijk, maar mij stoorde het. Niet alleen omdat je het verkeer achter je nauwelijks hoort, maar ook om dat je niet veel anders hoort. Als fervent vogelliefhebber vind ik het leuker om een eerste tjiftjaf te horen dan het continue geruis in mijn oren.
Gelukkig zijn er oplossingen! Wat gesneup op het internet en als eerste de slipstreamz aangeschaft. Bij het openen van het postpakketje vroeg ik me gelijk af of dit wel ging werken. Lang verhaal kort: nee.
Dus verder gezocht. Kwam ik uiteindelijk op een test van dit soort windstoppers (is het internet niet geweldig als je gerichte info zoekt). Op basis daarvan de Windblox aangeschaft. Het goede nieuws: deze werken wel (voldoende). Niet alle ruis is weg, maar ¾ zeker. Ik hoor daarom auto’s goed aankomen, ik hoor de banden van de fiets op het wegdek en ik hoor veel meer vogels.

Kortom: windgeruis? Op te lossen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...