vrijdag 24 augustus 2018

Regen(pak)

Na de zomer van 2018 lijkt het haast onmogelijk, maar het regent ook wel eens als je fietst. Mijn eerste ervaring met serieuze regen was een fikse onweersbui ergens in mei. Helaas liep het uit op panne; er bleek een plaatje te missen aan de onderkant van de fiets. Dat leidde op zijn beurt tot kortsluiting in de aansturing van de motor. Gelukkig was de panne de volgende dag snel gefixed door de vakkundige mannen van de Groningse Stromer store.

Dan regenpakken. Bij regenpakken moet ik altijd denken aan mijn middelbare schooltijd: een vierkant tasje, AGU, blauw, witte binnencoating die na paar jaar afbrokkelde en plastic tassen met postbode-elastieken om de voeten (ikzelf deed dat overigens niet). Maar het belangrijkste wat ik me herinner was dat ik zo zweette in het regenpak. De binnenkant was na verloop van tijd net zo nat als de buitenkant... goor.

Mijn verwachtingen van het regenkleding-setje van Craft dat ik onlangs mocht testen waren dan ook niet erg hoog. Boy, was i wrong. Bij het aantrekken merk je al hoe comfortabel het zit en hoe fijn de stof is. Ik heb het setje nu een keer met echte regen aan gehad. Geweldig. Maar.... om het pak eens grondig aan de tand te voelen ben ik ook wat extremer gegaan. Ten eerst heb ik het jack getest terwijl het droog en frisjes was (door n stevige wind), maar tegelijkertijd de zon volop scheen. Ook in de stukken uit de wind (langs de bosrand) en met felle zon hield het jack zich prima.
Daarnaast heb ik me intensief laten besproeien met de tuinslang terwijl ik stilstaand op de fiets zat. Ook die test doorstond het pak met glans. Het is prachtig om te zien hoe mooi de druppeltjes van het pak afglijden. Vergelijkbaar met een auto die net in de wax gezet is. 

Het enige wat wat aandacht verdient is dat de helm niet in de capuchon past (uiteraard niet). Gelukkig heeft de helm zelf een regenhoesje. Blijft alleen nog een kiertje bij de nek. IK heb daar tot nu toe geen enkele last van gehad.

Kortom: regen? Regenpak aan.. no sweat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vizier

Een tijdje geleden fietste ik samen een eindje op met n andere Stromer-fietser. We wisselden wat ervaringen uit en ook het onderwerp helm en...